søndag 15. april 2012

Litt i dybden på måleverktøyet TwentyFeet

I dette innlegget skal jeg ta for meg et verktøy som heter TwentyFeet. Dette er et målingsverktøy som bruker data fra blant annet Facebook, Twitter, youtube osv. og presenterer dette i ulike grafer slik at man får god oversikt over statistikk. Dette verktøyet har et web basert brukergrensesnitt, og du har mulighet til endre tidsintervall til f.eks forrige uke, forrige måned eller forrige kvartal. Hvis du har koblet sammen din Facebook og Twitter konto kan du også skifte mellom de to å se statistikk for hver enkelt.. Under er et bilde av TwentyFeet:


TweentyFeet har en innebygd funksjon med at det sendes mail til deg når det er aktivitet på dine eller din bedrifts konto/profil. En fordel er også at du får oversikt over statistikken tilknyttet din profil/konto samlet på et sted

Pris
TwentyFeet kan kyttes opp mot en Twitter og en Facebook profil gratis, ønsker man flere koster det 2.49 US$ ekstra. For mer informasjon angående prisene kan du besøke: https://wiki.twentyfeet.com/display/TF/Pricing.

Brukervennlighet
TwentyFeet er et enkelt og brukervennlig målingsverktøy. Du oppretter enkelt en brukerkonto på deres hjemmeside: https://www.twentyfeet.com/. Videre er det enkelt å legge inn din Facebook profil, Twitter konto osv. Når du først har kommet i gang er brukergrensesnittet enkelt og oversiktlig, og man får raskt oversikt.

Utbytte for bedrifter
Jeg tror bedrifter som bruker Facebook og Twitter vil ha utbytte av å ta i bruk TwentyFeet. Dette kan brukes til måle trafikk og legge nye strategier. Ved bruk av dette verktøyet kan  man enkelt presentere resultatene, og man ser hva som genererer følger og sammenlikne egne resultater med f.eks konkurrenter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar